جمعه , ۱۵ آذر ۱۳۹۸
سرخط خبرها
خانه / اجتماعی / استاندار خوزستان: اگر قرار است عدالت برقرار شود نباید مدارس کپری داشته باشیم

استاندار خوزستان: اگر قرار است عدالت برقرار شود نباید مدارس کپری داشته باشیم

استاندار خوزستان گفت: اگر قرار است عدالتی در استان برقرار شود نباید مدارس کپری، زیرچادری، سنگی و زیر سایه ای داشته باشیم.

 عبدالحسن مقتدایی در همایش بازگشایی مدارس در سالن اجتماعات امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز افزود: هنوز مدرسه ای در اهواز وجود دارد که روی مخزن نفتی با تولید روزانه ۲۰۰ هزار بشکه بنا شده اما همین مدرسه میز، صندلی و نیمکت مناسبی ندارد.

وی اضافه کرد: مسئولان برای رفع نقایص و کمبودهای آموزش و پرورش باید در وهله نخست و قبل از مردم از خودشان شروع کنند؛ این همت در بین متولیان آموزش و پرورش وجود دارد اما با آنچه که باید باشد فاصله بسیار زیاد است.

مقتدایی ادامه داد: هر کسی رابطه ای مستقیم با آموزش و پرورش دارد باید همت کند نقایص و کمبودهای این بخش با تلاش همگانی برطرف شود.

استاندار خوزستان تاکید کرد: باید در استان یک سری برندهایی در زمینه های مختلف تعریف کنیم؛ ظرفیت ها و قابلیت های لازم برای این کار وجود دارد اما در راس تمام این ها غیرت همگانی لازم است.

وی از افزایش اعتبارات بخش نوسازی مدارس در استان خبر داد و گفت: در حالی که اعتبارات استان ۲۸درصد کاهش دارد اعتبار نوسازی مدارس امسال نسبت به پارسال ۷۰درصد افزایش یافته است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان هم گفت: فهرست همه مدارسی که از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند اعم از مدارس کپری، خشتی، سنگی و گلی باید تهیه و با فراهم کردن امکانات لازم قدم مثبتی در بهبود وضعیت این مدارس برداشته شود.

فرج الله خبیر افزود: بهبود وضعیت کیفی مدارس استان مستلزم هماهنگی بین تمام نهادهای مرتبط با آموزش و پرورش است.

طبق آخرین اعلام رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان، آموزش و پرورش عشایر خوزستان دارای ۷۹ فضای آموزشی فرسوده، ۶۸ کانکسی، ۴۱ سنگی و کپری، ۱۵۶ چادری، ۳۸ استیجاری و ۱۲۰ مدرسه بدون برق است.

درباره ی admin

همچنین ببینید

5_image (9)

انتصاب معاون دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری

انتصاب معاون دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری انتصاب معاون دفتر برنامه ریزی، ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*